Tot ziens Amerika, dag Nederland...

6 augustus 2016 - Lelystad, Nederland

Onze laatste nacht in Amerika zit erop voor dit jaar. Na heerlijk geslapen te hebben gaan we ons opmaken voor de terugreis. Elske en Floor halen in de ontbijtruimte nog wat broodjes en drinken. Op ons gemak ruimen we op en pakken we onze koffers in. Met zorg uiteraard, want de koffers mogen niet meer dan 23 kg wegen. Als we klaar zijn hebben nog bijna drie uur om ons in Vegas te vermaken, dat zal geen probleem zijn. We laten de koffers in de auto en lopen rechts de Strip weer op, richting het Bellagio. De beroemde fonteinen zijn nu niet in werking, maar ook binnen is het een indrukwekkend gebouw en dito inrichting. Buitenom lopen we naar Caesars Palace, waar we ons in Rome wanen. Zo lopen we soms binnen door de koele hotels of buiten door het inmiddels 42 graden Vegas. Voor het Venetian steken we de straat over en bezoeken het Venetian hotel. Ht hotel heeft zelfs de Gondolas van Venetië door het hotel varen! We lopen terug richting ons hotel, waar we de auto instappen en richting het McCarren vliegveld rijden.

Bij de car rental returns gaat het vlot en na een scan krijgen we een bon, waarop staat dat we 2018 miles (ruim 3200 km) hebben gereden deze drie weken. Een prima afstand nog dus. In de hal nemen we een shuttlebus naar de terminal, waar we onze koffers in kunnen leveren en gescreend worden. Uiteraard is alles in orde en kunnen we naar onze gate. Vanuit Las Vegas vliegen we naar Zurich. De maatschappij is Edelweiss en is voor ons onbekend. Maar ik kan inmiddels vertellen dat de service erg goed is. Entertainment is prima en de verzorging een stuk beter als United Airlines. We krijgen vaak eten en drinken en de kwaliteit hiervan is dik in orde.

Na 2,5 films en een korte slaap zijn we in Zurich aangekomen. Hier moeten we ons vier uren vermaken en dat lukt met de gratis wifi en natuurlijk eten en drinken. Swiss Airlines brengt ons uiteindelijk naar Schiphol Amsterdam. Het zit er weer op. Een fantastische vakantie, waarin we veel mensen hebben ontmoet, veel natuur hebben gezien en geroken, maar vooral het prachtige California aan onze meiden hebben laten zien. Bedankt ook allemaal voor de leuke reacties en nog een fijne zomer allemaal!

1. Ria Koreman:
    7 augustus 2016
    Wij hebben ook genoten van de verhalen en foto's. Maar vinden het ook heerlijk om jullie weer bij ons te hebben. X
  2. Tina Zwiers:
    8 augustus 2016
    Lieverds ik heb genoten van alle verhalen, bedankt!
  3. Esther van Dijk:
    13 augustus 2016
    Wat een heerlijke verhalen. Benieuwd naar het fotoboek van dit keer! :-).